Kirjoittaja Aihe: Kinesioteippaus  (Luettu 13865 kertaa)

Poissa Niku

• Yleisvalvoja
  • Kolmosketju
    • Profiili
Kinesioteippaus
« : 07.02.12 - klo:20:59 »
Näitä värikkäitä teippejä näkyy futsal kentilläkin jonkin verran. Millaisia kokemuksia jengillä on kyseisestä teipistä? Ihan mielenkiinnosta tahtoisin tietää, onko näistä apua?

Poissa ASC

• Vilttiketju
  • *
    • Profiili
Vs: Kinesioteippaus
« Vastaus #1 : 24.02.12 - klo:10:09 »
Ainakin niska- ja hartiakipuihin olen kuullut apua olleen, miksei siis muuallekin. Teippaus ei varmaankaan välttämättä auta jos jotain isompaa rakenteellista vammaa, mutta varmaankin lihas yms. vaivoihin.

Poissa Shamaani1

• Nelosketju
  • **
    • Profiili
« Vastaus #2 : 03.03.12 - klo:13:17 »
Itse olen monesti kinesieoteippejä käyttänyt. Itsellä auttanut takareiden revädykseen ja polvikipuun. Ihoteippiä ollu nilkassa. Kinosioteippi on kyllä aika kallista, mutta kyllä se auttaa ainakin minun mielestä

Poissa Niku

• Yleisvalvoja
  • Kolmosketju
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.03.12 - klo:17:46 »
Tuli ostettua pari rullaa tossa muutama päivä sitten. Tuntuu, että kyllä näistä pientä jeesiä on. Sen verran on polvivammoja ollu, et pakko oli kokeilla. Ainakin paljon joustavampaa ja hengittävämpää kuin tavallinen urheiluteippi. Eikä tuo hintakaan nyt älyttömän pahalta mielestäni tunnu (8e rulla).

Poissa Shamaani1

• Nelosketju
  • **
    • Profiili
« Vastaus #4 : 13.03.12 - klo:21:37 »
Se voi tuntua kalliilta hinnalta teippirullalle mutta sen huomioon ottaen että siitä on hyötyä pelikentillä niin hinta on pieni. Suosittelen ainakin kokeilemaan epäröivää. Tosin tuo hyöty voi olla yksilöllistäkin? Äitini kertoili tuosta kinesioteipistä. Hän muuten on fysioterapeutti, että mielelläni voin antaa äitini kautta neuvoja jos jotain kysyttävää on :)

Poissa ronning

• Vilttiketju
  • *
    • Profiili
« Vastaus #5 : 05.08.12 - klo:16:50 »
"So far there is no scientific evidence that elastic therapeutic taping produces clinically significant benefits."

Poissa batteri

• Yleisvalvoja
  • Kakkosketju
    • Profiili
    • http://www.youtube.com/user/Styntty
« Vastaus #6 : 13.08.12 - klo:09:35 »
Mututuntumalla veikkaan, että teippauksella on merkittäviä hyötyjä loukkaantumisten ehkäisyssä ja suojaamisessa.

Anni

• Vieras
« Vastaus #7 : 13.09.12 - klo:18:58 »
Ainakin itselle on ollut suuri apu. Teen väärää liikettä vasemmalla jalalla, toisin sanoen "säästelen" sitä polvileikkauksen jälkeen. Teippaus on auttanut ja aika halvalla saa täältä: http://www.kinesioteippishop.fi/.