Kirjoittaja Aihe: fairplay  (Luettu 11869 kertaa)

Poissa Jape

• Nelosketju
  • **
    • Profiili
fairplay
« : 08.01.12 - klo:06:04 »
Miksi tuomarit ei voi sanoa vastustajalle että tämä pitäisi olla fairplaypallo, sensijaan jotkut yrittävät suoraan maalia ja jos/kun se joskus onnistuu niin en todellakaan tiedä mitä siitä seuraa  :(

Poissa Päätuomari

• Ylläpitäjä
  • Kolmosketju
    • Profiili
    • FutsalForum.Fi Facebookissa
Vs: fairplay
« Vastaus #1 : 08.01.12 - klo:13:58 »
Miksi tuomarit ei voi sanoa vastustajalle että tämä pitäisi olla fairplaypallo, sensijaan jotkut yrittävät suoraan maalia ja jos/kun se joskus onnistuu niin en todellakaan tiedä mitä siitä seuraa  :(

Tarkoitat varmaankin erotuomaripalloa. Eli tuomari on ilman rikettä laittanut pelin poikki pallon ollessa pelissä. Maali on hyväksyttävä jos sellainen siitä suoraan tehdään. Se on kyllä etiketin vastaista toimintaa.

Olen itse miettinyt, että mitä tuomarina tekisin vastaavassa tilanteessa. Maali on joka tapauksessa hyväksyttävä. Varmasti sanoisin joukkueelle, että nyt tuli mokattua, että nollataas tilanne niin että annatte vastustajan tehdä yhden maalin.

Toivottavasti ymmärsin ajatuksesi oikein.

Päätuomari

Poissa Jape

• Nelosketju
  • **
    • Profiili
« Vastaus #2 : 08.01.12 - klo:15:24 »

Tarkoitat varmaankin erotuomaripalloa. Eli tuomari on ilman rikettä laittanut pelin poikki pallon ollessa pelissä. Maali on hyväksyttävä jos sellainen siitä suoraan tehdään. Se on kyllä etiketin vastaista toimintaa.

Olen itse miettinyt, että mitä tuomarina tekisin vastaavassa tilanteessa. Maali on joka tapauksessa hyväksyttävä. Varmasti sanoisin joukkueelle, että nyt tuli mokattua, että nollataas tilanne niin että annatte vastustajan tehdä yhden maalin.

Toivottavasti ymmärsin ajatuksesi oikein.

Päätuomari

Ei vaan, kun pelaaja on loukaantunut omasta joukkueesta ja vastustajalla on pallo ja vastustaja antaa sen kotijoukkueelle joka potkaisee sen yli rajan ja kun loukkaantunut pelaaja on könytty ylös, niin vastustaja saa ilmaisen raja potkun ja yrittää siitö tehdä maalia, ei näin todellakaan  :(

Poissa Päätuomari

• Ylläpitäjä
  • Kolmosketju
    • Profiili
    • FutsalForum.Fi Facebookissa
« Vastaus #3 : 08.01.12 - klo:15:38 »
Ei vaan, kun pelaaja on loukaantunut omasta joukkueesta ja vastustajalla on pallo ja vastustaja antaa sen kotijoukkueelle joka potkaisee sen yli rajan ja kun loukkaantunut pelaaja on könytty ylös, niin vastustaja saa ilmaisen raja potkun ja yrittää siitö tehdä maalia, ei näin todellakaan  :(

Minä tekisin tässä saman homman. Maali on hyväksyttävä, tosin suoraan rajapotkusta ei saa hyväksyä, mutta jos se osuu matkalla johonkin muuhun pelaajaan, niin sitten se on hyväksyttävä maali. Näin jos pääsisi käymään niin onhan se suhteeton etu joukkueelle, joka rajapotkun toteutti, kun toisen joukkueen pelaajat katselevat hölmistyneenä syntynyttä maalia.

Minä laittaisin pojat nöyrästi päästämään maalin tai tekemään oman maalin. Tosin tämä riippuu tilanteesta. Jos toinen porukka johtaa 10-0 ja peliä on jäljellä 5 minuuttia, niin ehkä antaisin mennä. Kertoisin kyllä pelin jälkeen mielipiteeni tuollaisesta käytöksestä.

Poissa yrjo.salo2@pp.inet.fi

• Vilttiketju
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : 12.01.12 - klo:13:12 »
Erotuomaripallo pelataan yleensä vastajoukkueelle Fairplay hengessä,huomioiden,millä alueella kenttää tilanne on.

Poissa moniosaaja

• Vilttiketju
  • *
    • Profiili
« Vastaus #5 : 23.01.12 - klo:05:35 »

Kerran mulle kouluttaja neuvoi ettei näin voi ohjeistaa pelaajia toimimaan.

Poissa potkupalloilija

• Vilttiketju
  • *
    • Profiili
« Vastaus #6 : 23.01.12 - klo:23:10 »
Vahinkoja sattuu  ???

Poissa Jape

• Nelosketju
  • **
    • Profiili
« Vastaus #7 : 24.01.12 - klo:17:07 »
TÄMÄ OLI TODELLAKIN FAIRPLAY PELAAMISTA, TODELLA HIENOA!!!!!!!!

Poissa exj

• Vilttiketju
  • *
    • Profiili
« Vastaus #8 : 26.01.12 - klo:21:01 »
Erotuomari ei voi kehottaa pelaajia fair play -tilanteissa toimimaan tietyllä tavalla. Et voi vain sanoa, että miten niissä yleensä toimitaan. Itse kyllä kertoisin aika tarkkaan miten tulee toimia ko. tilanteessa, mikäli epäselvyyksiä ilmenee.

Poissa waver

• Vilttiketju
  • *
    • Profiili
« Vastaus #9 : 24.02.12 - klo:07:43 »
Tällainen tilanne kävi Suomessa joskus 2000-luvun alussa TPV-Wimbledon harjoitusmatsissa. TPV:n (muistaakseni) Ruoholahti pisti et-pallosta pallon häkkiin ja lähti tuulettamaan. Siinä meinasi tappelu tulla, kun Wimbledonin jätkät meinasivat teilata kyseisen sällin.

Tuomari ei tosiaan voi sanoa, että mitä pelaajien tulisi et-pallossa tehdä, mutta mä ainakin teen aina näin. On sitä tainnut joskus tulla liigapelissä potkaistua et-pallo itsekin pompun kautta maalivahdille syliin toiseen päähän. Erotuomarina siis.

Poissa Prässäävä Target

• Kolmosketju
    • Profiili
« Vastaus #10 : 25.02.12 - klo:10:24 »
Kuulin kaverilta jostain Turun piirin matsista tällä kaudella, jossa joukkue teki maalin, vaikka maassa makasi loukkaantunut vastustaja ja hänen joukkuekaverit oli lopettanut pelaamisen. Tämän tajuttuaan maalin tehnyt jengi antoi vastustajan tulla vapaasti aloituksesta. Siinä oli ainakin fairplayta, toki maalin olisi voinut jättää tekemättä jo heti alkuun.

Poissa Shamaani1

• Nelosketju
  • **
    • Profiili
« Vastaus #11 : 03.03.12 - klo:17:12 »
Maali on kyllä tuossa tilanteessa hyväksyttävä mutta todella epäurheilijamainen